Dida Delights

Kami bantu anda sediakan wedding doorgift yang unik, sedap & khas untuk tetamu di hari penting & istimewa anda.
Uniknya doorgift kami adalah seleksi kerepek & makanan tradisional yang disertakan bersama doorgift. Ia pastinya membawa nostalgia yang tersendiri untuk hari istimewa anda.

SMS @ WhatsApp ~ 019-906 1636 ~ Email: didadelights@gmail.com ~
Location: Bandar Baru Bangi, Selangor

Thursday, March 10, 2011

Buttercream



Hari ni saya nak kongsikan cara-cara buat buttercream. Masa mula-mula menceburkan diri dengan buttercream ni, cara-cara yang saya belajar adalah masukkan semua bahan-bahan kemudian pukul sampai kembang. And itu jugak la yang saya buat tapi resultnyer tak berapa berkenan di hati ni. So cari punyer cari saya jumpa satu video tutorial kat Youtube.

Cara yang ditunjukkan dalam video tu adalah masukkan bahan satu-satu sambil pukul sampai kembang. Anda boleh guna resepi sendiri and ikut cara-cara yang ditunjukkan seperti di atas. Resepi yang dalam video tu takyah ikut pun takper. Kat sini saya nak share gak resepi buttercream yang simple:

Bahan-bahan:
200g butter/krimwell
100g shortening
100g icing sugar
1tsp vanilla essence

Selamat mencuba!

No comments: